ازدواج و زناشویی

چگونه به همسرتان احساس خاص بودن بدهید

با مجله اینترنتی زنان 20 در یک مطلب تازه از ازدواج و زناشویی همراه باشید :

 

برترین ها – ترجمه از هدی بانکی: یک شوهر چه کار می‌تواند بکند تا همسرش احساس خاص بودن داشته باشد و با تمام وجودش درک کند که همسرش عاشق اوست؟ لیستی که در ادامه به شما ارائه می‌دهیم حاصل سالها مطالعه و تجربه است که کمک‌تان خواهد کرد ایده‌هایی برای رفتار با همسرتان به ذهن‌تان برسد؛ رفتارهایی که به همسرتان احساس خاص بودن بدهد.

1. برایش یادداشت عاشقانه بگذارید

در عصر ارتباطات مجازی و تکنولوژی، نامه نگاری و دست نوشته تبدیل شده به هنری فراموش شده! یک یادداشت عاشقانه که با دست خودتان نوشته‌اید، عشق و محبت شما را ملموس‌تر و واقعی‌تر انتقال می‌دهد و نشان می‌دهد به همسرتان توجه خاصی دارید و برایش وقت می‌گذارید.

یک یادداشت کوتاه که علاقه و تحسین شما را به او نشان بدهد و ویژگی‌های خاص او را بستاید و تعهد قلبی شما را یادآوری کند، آنقدر ارزشمند و خوشایند است که به همسرتان احساس خاص بودن خواهد داد.

چگونه به همسرتان احساس خاص بودن بدهید

2. یاد بگیرید که با زبان عشق همسرتان با او حرف بزنید

به گفته‌ی گری چاپمن بیشتر افراد، پیام عشق را به یکی از پنج زبانی که برایتان می‌گوییم دریافت می‌کنند. روشی که ما عشق را دریافت می‌کنیم، «زبان عشق» ماست. این پنج زبان عبارتند از:

  • کلام تائید آمیز
  • وقت گذاشتن برای یکدیگر
  • تماس فیزیکی
  • دریافت هدایا
  • خدمت به یکدیگر

ممکن است زبان عشق شما کلام تائید آمیز باشد اما زبان عشق همسرتان، وقت گذاشتن برای همدیگر. پس اگر از همسرتان بشنوید که در انجام کاری چقدر عالی هستید، عشق او را به شما منتقل می‌کند، اما این زبان عشق برای همسرتان جوابگو نیست.

شما باید توجه بی‌قید و شرط خود را نثارش کنید تا عشق شما را دریافت کند. وقت بگذارید و ببینید کدام زبان عشق برای همسرتان مناسب است و بعد با همان زبان عشق خود را به او بدهید تا احساس خاص بودن بکند.

چگونه به همسرتان احساس خاص بودن بدهید

3. کارهایی را که به عهده‌ی شما گذاشته انجام دهید

مدتهاست همسرتان لیستی از کارهایی که باید انجام دهید دست‌تان داده و شما کاری نکرده‌اید؟ درست است که مشغله‌ها و گرفتاریهای زندگی وقتی برایتان باقی نمی‌گذارند اما تمام نشدنی‌اند و نمی‌توانید صبر کنید تا همه‌ی مشغله‌ها تمام شوند. انجام کارهایی که همسرتان از شما خواسته یک راه خوب است برای اینکه نشان دهید چقدر برای شما خاص است.

اگر او ببیند کارهایی که برایش مهم است انجام می‌دهید عشق‌تان را دریافت خواهد کرد. رنگ زدن دیوار اتاق بچه‌ها، تمیز کردن انباری و …، تفاوت بزرگی در احساسی که همسرتان نسبت به شما دارد ایجاد می‌کند و می‌فهمد چقدر برای شما ارزشمند است.

چگونه به همسرتان احساس خاص بودن بدهید

4. پیامهای عاشقانه برایش بفرستید

علاوه بر یادداشت‌های محبت آمیز گاهی هم پیامهای عاشقانه برایش بفرستید. چه اشکالی دارد بعضی وقتها با هم چت کنید؟ فکرتان را به کار بیندازید و کمی ابتکار به خرج دهید، از احساس‌تان برای کلماتی که استفاده می‌کنید خرج کنید تا به دل همسرتان بنشیند و به او احساس خاص بودن بدهد.

5. قرارهای عاشقانه با هم بگذارید

از کسی بخواهید چند ساعتی مسئولیت بچه‌ها را قبول کند و برای یک خوشگذرانی دو نفره برنامه ریزی کنید. چیزهایی را انتخاب کنید که او دوست دارد، مثلا در رستورانی که او دوست دارد میز رزرو کنید، به تماشای فیلمی بروید که او دوست دارد یا هر فکر دیگری که به ذهن‌تان می‌رسد. وقت گذاشتن برای همسرتان به شیوه‌ای که او می‌پسندد، یک راه بسیار عالی برای ابراز عشق به اوست.

6. وسط روز با او تماس بگیرید

یک تماس تلفنی وسط مشغله‌های روزانه به او ثابت می‌کند که به فکرش هستید. هر روز سر ساعت مشخصی به او زنگ نزنید، بلکه سعی کنید غافلگیرش کنید و زمان که کمتر ممکن است اتنظارش را داشته باشد با او تماس بگیرید. همسرتان خوب می‌داند سرتان شلوغ است و کارهای زیادی دارید، بنابراین وقتی برایش وقت می‌گذارید و به او تلفن می‌زنید می‌فهمد که برایتان مهم است و روزش را قشنگ می‌کنید.

چگونه به همسرتان احساس خاص بودن بدهید

7. تماس فیزیکی‌تان را بیشتر کنید

خیلی از مردها با خواندن این جمله به یاد رابطه جنسی می‌افتند اما یادتان باشد همسر شما به روش‌هایی غیر از آنچه شما به آن فکر می‌کنید هم دوست دارد لمس شود. یک آغوش گرم اول صبح یا یک بوسه‌ی شیرین هنگام خداحافظی که 15 ثانیه طول بکشد می‌تواند حس خاسی به همسرتان بدهد.

پاها و گردنش را ماساژ بدهید و وقتی مشغول تماشای تلویزیون هستید موهایش را نوازش کنید. تماس فیزیکی اهمیت خاصی در رابطه دارد و لزومی ندارد حتما به رابطه جنسی ختم شود. همسر شما عاشق این توجه و محبتی است که به او دارید و لمس شدن بدنش بدون اینکه جنبه‌ی جنسی بگیرد، برایش بسیار خوشایند و دوست داشتنی است.

8. با شش دانگ حواس‌تان به او گوش دهید

با توجه به تمام مشغله‌های دنیای امروز که کار و مسائل آن به تمام لحظات زندگی‌مان هجوم می‌آورد به راحتی ممکن است حواس‌مان پرت شود، حتی وقتی که در خانه هستیم. بچه‌ها هم می‌توانند باعث شوند از یک گفتگوی معنادار و درست و حسابی با همسرمان محروم شویم. اما مطمئنا می‌توانید راهکارهایی متناسب با شرایط خود در نظر بگیرید و یک گفتگوی بی‌مزاحم با همسرتان داشته باشید.

مثلا آلام ساعت را برای 30 دقیقه تنظیم کنید، تلویزیون را خاموش کنید، تلفن و کامپیوتر و … را از خود دور کنید و به بچه‌ها هم اجازه ندهید در این 30 دقیقه مزاحم شما بشوند و با همسرتان حرف بزنید و با تمام وجودتان به او گوش دهید. اختصاص دادن نیم ساعت ِ واقعی برای گفتگو کمک‌تان می‌کند الگوهای ارتباطی درستی وضع کنید و حرفهای هم را به خوبی بشنوید. گوش دادن فعال یعنی اینکه با تمام حواس‌تان گوش دهید.

این یعنی عاشق همسرتان هستید و او این را می‌فهمد.

چگونه به همسرتان احساس خاص بودن بدهید

9. برایش آشپزی کنید

باور کنید یا نه، آشپزی کردن مرد برای همسرش یک کار رمانتیک است که عشق و توجه او را نشان می‌دهد. غذایی که همسرتان دوست دارد را برایش درست کنید. غافلگیر کردن همسرتان با غذایی که دوست دارد و مدتهاست که نخورده حتما احساس خاص بودن به او خواهد داد.

10. به او استراحت بدهید

یکی از چیزهایی که خانم‌ها معمولا از آن محرومند مرخصی از کارهای خانه است. از زمانی که از خواب بیدار می‌شوند تا وقتی که به رختخواب بروند، مشغول رسیدگی به امور خانه و بچه‌ها هستند. پس خیلی خوب می‌شود که شما به عنوان همسرش و مرد خانه فرصتی برای استراحت دادن به او بدهید. چه اشکالی دارد همسرتان یک روز کامل دست به سیاه و سفید نزند؟!

مادرانی که بیرون از خانه هم کار می‌کنند، مسئولیتی اضافه‌تر هم بر دوش دارند چون وقتی به خانه بر می‌گردند برای انجام کارهای عقب افتاده و رسیدگی به بچه‌ها بیشتر احساس مسئولیت می‌کنند. به او استراحت بدهید و از استرسش کم کنید تا عشق خود را به او نشان بدهید. چه اشکالی دارد شما در انجام تکالیف بچه‌ها به آنها کمک کنید یا ناهار روز بعد را آماده کنید؟!

روش ابراز عشق شما هر چه که هست باید به طور مرتب به او این احساس را منتقل کنید که برایتان خاص است و مطمئن شوید که عشق شما را درمی‌یابد و با تمام وجودش این عشق را باور دارد.

چگونه به همسرتان احساس خاص بودن بدهید

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای ازدواج و زناشویی

مجله اینترنتی زنان 20 آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا