ازدواج و زناشویی

فرستادن این پیغام‌ها به عشق قبلی، ممنوع!

با مجله اینترنتی زنان 20 در یک مطلب تازه از ازدواج و زناشویی همراه باشید :

برترین ها: بهم زدن رابطه کار ساده‌ای نیست. ما تمام تلاش مان را می‌کنیم که پس از جدایی رابطه مان را به طور کامل قطع کنیم، اما گاهی نمی‌توانیم و ممکن است که از روی دلتنگی و به دلایل مختلف به طرف مقابل مان پیغام دهیم. اگر شما هم در این دوران سخت زندگی تان به سر می‌برید، سعی کنید به دلایلی که در ادامه برایتان آورده ایم، از پیغام دادن به عشق قبلی تان خودداری کنید. در غیر این صورت حال و روزتان بدتر از قبل خواهد شد.

فرستادن این پیغام‌ها به عشق قبلی، ممنوع!

 

«همین حالا دارم به آهنگی که باهاش خاطره داریم، گوش می‌دم»

شما در طول دوران دوستی تان، خاطرات زیادی را از خود به یادگار گذاشتید. به عنوان مثال آهنگ‌های زیادی را با هم شنیدید یا برای هم فرستاده اید که به احتمال زیاد با گوش دادن دوباره آن‌ها خاطرات زیادی برایتان زنده شده است. متاسفانه با خاطرات خوش کاری نمی‌توان کرد، اما این نباید دلیلی برای ارتباط دوباره شما شود؛ بنابراین اگر شما در ماشین یا رستورانی بودید و ناگهان آهنگی پخش شد که شما را به یاد عشق قبلی تان انداخت، باید خودتان کنترل کنید. فکر این که به طرف مقابل پیغام بدهید و به او بگویید که در حال گوش دادن فلان آهنگ هستید و به یاد خاطرات تان افتاده اید… را فراموش کنید. طبق نظر روانشناسان این کار نه به نفع شماست و نه به نفع طرف مقابل تان، زیرا ممکن است که طرف مقابل جواب شما را بدهد و رابطه شما از سر دلتنگی دوباره آغاز شود که منطقی نیست، یا این که او اصلا جواب شما را ندهد و این موضوع علاوه بر دلتنگی، حس عصبانیت را نیز به شما منتقل می‌کند.

«دلم برایت تنگ شده»

جدایی از فردی که زمانی عشق زندگی مان بوده، یکی از سخت‌ترین تجریه‌هایی ست که یک فرد می‌تواند در زندگی اش داشته باشد. دلیل جدایی هر چه باشد، ما پس از مدتی دوری، دلمان تنگ می‌شود و دوست داریم که به هر طریقی با او ارتباط برقرار کنیم. در دنیای تکنولوژی، این ارتباط بسیار راحت شده که همیشه به صلاح مان نیست. مثلا اگر ما از فردی جدا شده ایم، به هیچ وجه در زمان‌های دلتنگی نباید به او پیغام دهیم، زیرا این کار تنها شرایط را سخت‌تر می‌کند. اصلا اگر جوابی را که از او انتظار ندارید، دریافت نکنید، چه؟ آیا ناامیدتر از قبل نخواهید شد؟ در این شرایط، روانشناسان پیشنهاد می‌کنند که به جای پیغام دادن به خود طرف، بهتر است که این حس را برای افراد دیگری، چون خانواده یا دوست بازگو کنید. حتما اطرافیان تان هم این تجربه تلخ را داشته اند و می‌توانند در پشت سر گذاشتن این دوران سخت به شما کمک کنند.

«رابطه جدیدت، مبارک!»

یکی دیگر از دلایلی که شما نباید به خاطر آن به عشق قبلی تان پیغام دهید، تبریک رابطه جدید است. اگر شما پس از مدتی دیدید که عشق قبلی تان وارد رابطه جدیدی شده، بهتر است که هیچ عکس العملی از خود نشان ندهید. تبریک شما نه تنها هیچ تاثیری بر رابطه تان نمی‌گذارد، بلکه اوضاع را نیز بدتر می‌کند. این که شما عشق قبلی زندگی تان را در کنار فرد دیگری ببینید، عذاب آور است، اما باید بپذیرید که رابطه تان تمام شده. به جای این که در زندگی طرف مقابل تان کنکاش کنید، بهتر است که تمرکزتان را بر زندگی خودتان بگذارید تا اتفاقات خوب جدید جای خودشان را به اتفاقات تلخ قدیمی دهند.

«تو با من بد کردی»

زمانی که رابطه شما به پایان می‌رسد، از آنجا که شما غرق در عصبانیت و ناراحتی هستید، ممکن است که پس از مدتی به یاد حرف‌ها و رفتار‌های زشت طرف مقابل تان بیفتید و بخواهید که کمی خودتان را خالی کنید. از این رو دوست دارید به او پیغام دهید و کار‌های بدی که در حق شما کرده را به زبان آورید، اما طبق نظر روانشناسان این کار اشتباه محض است. حال که رابطه شما تمام شده، دیگر دلیلی ندارد که دلایل جدایی تان یا بدی هاییکه او در حق شما کرده را مدام به او گوشزد کنید. با این کار تنها به دعوا‌های دوباره دامن می‌زنید، بدون این که تاثیر مثبتی روی حال هر دوی شما داشته باشد. در واقع با یادآوری خاطرات تلخ گذشته، تنها خودتان اید که بیشتر حرص می‌خورید و ناراحت می‌شوید. پس بهتر است که به جای این کار او را ببخشید و به راه خودتان ادامه دهید. آنوقت می‌بینید که چقدر حس سبک‌تر و بهتری پیدا خواهید کرد.

 

فرستادن این پیغام‌ها به عشق قبلی، ممنوع!

 

«ما می‌تونیم دو دوست معمولی باشیم»

زمانی کهما مجبور به ترک رابطه عاطفی مان می‌شویم، به دلیل نگرانی‌هایی که داریم، دست به هر راهی برای برقراری ارتباط دوباره با طرف مقابل تان می‌زنیم. مثلا بسیاری از افراد پس از تمام شدن رابطه عاطفی شان، پیشنهاد دوستی معمولی را بهم می‌دهند. اگر شما هم در این فکر هستید که به عشق قبلی تان پیغام دهید و از او بخواهید که همچنان رابطه اش را با شما به عنوان دو دوست معمولی ادامه دهد، این کار تنها به ضرر شما تمام می‌شود، زیرا احساس شما عوض نشده، اما چون به بن بست رسیده اید، با شکل دیگه‌ای از رابطه می‌خواهید خودتان را گول بزنید که در نهایت باز هم جدایی و ناراحتی را به همراه خواهد داشت. اگر هم قصد این کار را دارید، باید تا چند ماه به خودتان زمان دهید. در واقع شما نباید از روی دلتنگی یا ناراحتی درست پس از بهم خوردن رابطه، این پیشنهاد را بدهید. به جای این که به او تکیه کنید، برای درمان روحیه خودتان زمان بگذارید. هر وقت توانستید او را فراموش و به رابطه با او به شکل دیگری نگاه کنید، آنوقت می‌توانید تا حدودی ارتباط تان را حفظ کنید.

«عکس پروفایل جدیدت زیباست»

تا زمانی که شما رابطه عاطفی تان را فراموش نکرده اید، بهتر است که دور شبکه‌های اجتماعی به خصوص صفحه‌های شخصی عشق قبلی تان را خط بکشید. این که مدام عکس‌های پروفایل او را چک کنید یا برای عوض کردن عکسش به او پیغام و او را مورد تحسین و تمجید قرار دهید، اشتباه است. تا زمانی که شما او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید، نمی‌توانید فراموشش کنید. پیغام دادن یا لایک کردن عکس‌های طرف مقابل، این پیغام را به او منتقل می‌کند که شما همچنان در فکر او هستید. در این شرایط اگر او شما را فراموش کرده باشد چه می‌شود؟ اگر عکس العملی از او دریافت نکنید، چه؟ آیا افسرده‌تر از قبل نخواهید شد؟ بنابراین بهتر است که تا مدتی او را در دنیای مجازی دنبال نکنید.

«چرا جواب منو نمی‌دی؟»

اگر شما به هر دلیلی به عشق قبلی تان پیغامی بدهید، اما او جواب شما را ندهد، چه حسی به شما دست خواهد داد؟ آیا عصبی و ناراحت نمی‌شوید؟ در این شرایط معمولا پیغام دیگری می‌فرستید و به او می‌گویید: «چرا جواب مرا نمی‌دی؟» او ممکن است برای جواب ندادن به شما دلایل زیادی داشته باشد، مثلا وقت جواب دادن نداشته یا منتظر آن است که وقت آزادی پیدا کند و سر فرصت جواب تان را بدهد یا این که اصلا ترجیح می‌دهد که برایتان چیزی ننویسد. اگر شما در این شرایط پشت هم به او پیغام دهید، نه تنها خودتان را کوچک کرده اید، بلکه اعصاب طرف مقابل تان را نیز خرد می‌کنید. اگر او بخواهد جواب شما را دهد، حتما این کار را می‌کند و به پیغام‌های پشت سر هم شما هم کاری ندارد؛ بنابراین بهتر است که بعد از یک پیغام، منتظر بنشینید و اگر جوابی دریافت نکردید، بیخیال شوید.

منیع: thelist

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای ازدواج و زناشویی

مجله اینترنتی زنان 20 آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا