ازدواج و زناشویی

شوهر ایده آل باشید

با مجله اینترنتی زنان 20 در یک مطلب تازه از ازدواج و زناشویی همراه باشید :

 

شوهر ایده آل

شوهر ایده آل

حواس‌تان را جمع کنید؛ زندگی‌ای که به سختی ساخته‌اید، به آسانی می‌تواند از هم بپاشد. فقط کافی ‌است که غرق تکرار شوید یا زیاده از حد به‌خودتان مطمئن باشید و فکر کنید که هیچ اشتباهی از شما سر نمی‌زند. دنیای زنان و مردان بیش از چیزی که شما فکر می‌کنید متفاوت است. ممکن است موضوعی که برای شما کاملا عادی و پذیرفته‌شده است، از نظر همسرتان یک اشتباه غیرقابل بخشش باشد. پس به جای آن‌که اینقدر به‌خودتان مطمئن باشید و فکر کنید که یک زندگی بی‌عیب و نقص دارید، سعی کنید دنیا را از دریچه چشم همسر تان ببینید و طوری زندگی کنید که نه فقط از نظر خودتان یک همسر ایدآل باشید بلکه در نگاه همسرتان هم یک مرد بی‌عیب و نقص به حساب بیایید.

چه کارهایی انجام بدهید؟!

– زنها فقط از مقایسه شدن با رقبای‌شان نمی‌ترسند.  این‌که هر زن دیگری در ذهن همسرشان موفق‌تر و توامند‌تر از آن‌ها باشد، به زن‌ها احساس ناامنی می‌دهد.

آن‌ها دوست دارند ملکه خانه باشند و این‌که در ذهن همسرشان کامل‌ترین زن دنیا باشند، برای آن‌ها به معنی خوشبختی و موفقیت در ازدواج است.

به همین دلیل وقتی از او می‌خواهید فلان غذا را مثل مادرش درست کند، فلان ظرافت را مثل مادرش داشته‌باشد یا فلان رفتارش مثل رفتار مادرش باشد، از کوره در می‌روند و نه تنها از شما می‌رنجند بلکه مادران که هیچ نقشی در این ماجرا نداشته را هم مقصر می‌دانند.

– آقایان باید احساسشان را به همسرشان بگویند، از علاقه و عواطفشان بگویند و از زیبایی، محسنات اخلاقی، توانمندی ها، مدیریت و… همسرشان هم تعریف کنند. خیلی از آقایان فکر می کنند با گفتن این حرف ها همسرشان متوقع خواهد شد که این تصور درست است؛ این حرف ها باید در زمان و مکان درستی گفته شود چون اگر بیش از حد هم گفته شوند، تاثیر معنایی خود را از دست می دهند و بعد از مدتی، دیگر مغز آنها را پردازش نمی کند! اما نگفتن این حرف ها آسیبی به مراتب بیشتر دارد.

مرد ایده آل

مرد در نگاه همسر باید یک مرد بی‌عیب و نقص به حساب بیایید

وقتی همسرمان چنین حرف هایی را از ما نشنود، احساس می کند ما از او فاصله گرفته ایم، دیگر برایمان مهم نیست و از لحاظ عاطفی با او درگیر نیستیم و همین موضوع می تواند آسیب های شدیدی به رابطه احساسی زوج وارد کند. حتی ممکن است باعث بروز طلاق عاطفی شود بنابراین اگر آقایی احساس می کند که بعد از تعریف و تمجید از همسرش، توقع او بالا رفته، باید توقعات خود را از همسرش به صورت کاملا شفاف و واضح بیان کند تا تراز رابطه برقرار شود.

– نکته دیگر اینکه در تصمیم گیری ها با همسرمان شریک شویم؛ در تصمیم گیری های اساسی که مربوط به نظام خانواده است، باید نظر خود را بیان و از همسرمان هم نظرخواهی کنیم. سعی کنیم دلایل و استدلال های خود را بگوییم و استدلال های همسرمان را بشنویم و بعد براساس مجموع نظرات تصمیم بگیریم. این حس مشارکت در سیستم خانواده، زوج را به هم نزدیک می کند. حتی مطالعات نشان داده اگر آقایان به این شیوه عمل کنند، رابطه بهتری با فرزندانشان خواهند داشت. در حقیقت در سیستم خانواده باید شیوه مدیریت متمرکز برقرار باشد تا همه اعضای خانواده در آن نقش داشته باشند.

اگر عوامل مقدماتی ذکر شده را رعایت کردیم، باید در ادامه چند مورد دیگر را هم به خاطر بسپاریم که شاید انجامشان چندان ساده نباشد؛ اول اینکه همسرمان را قضاوت نکنیم؛ گفتن جملاتی مثل «اشتباه کردی! نباید این کار را می کردی! باید فلان حرف را می گفتی و…»نا مناسب است. این موضوع در مورد ارتباط ما با دیگران هم صادق است و فقط در مورد همسرمان نیست؛ وقتی به طرف مقابل می گوییم که اشتباه کرده و باید فلان کار را می کرده و فلان حرف را می گفته، این احساس را به او القا می کنیم که «تو متوجه نیستی!» و وقتی چنین احساسی سراغ طرف مقابل ما می آید، باعث رنجش خاطر او می شویم و در پی آن، رابطه اش با ما آسیب می بیند. دومین نکته ای که باید رعایت شود این است که نصیحت نکنیم؛ در نصیحت کردن هم ما به طرف مقابل این پیغام را می دهیم که «تو نمی فهمی و من می فهمم!» بنابراین یک ارتباط مختل با همسرمان خواهیم داشت. در درجه بعد باید سعی کنیم به همسرمان برچسب نزنیم! «تو آدم حساسی هستی! تو آدم وسواسی ای هستی! تو با دیگران همیشه مشکل داری و نمی توانی مشکلاتت را حل کنی و…» این عبارات فقط باعث دور شدن شما از همسرتان می شود! تمسخر کردن هم یکی دیگر از مسائلی است که در گفتمان های زن و شوهری باید از آن اجتناب کرد؛ این اتفاق می تواند با کج شدن لب، بالا و پایین رفتن ابرو و… انجام شود بنابراین باید سعی کنید چنین اتفاقی نیفتد.

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای ازدواج و زناشویی

مجله اینترنتی زنان 20 آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا