رپورتاژ آگهی

راه اندازی استخر پرورش ماهی در کانادا

راه اندازی استخر پرورش ماهی در کانادا

نوناووت در سال 1999 تاسیس شد که جدیدترین سرزمین کانادا است. نوناووت تقریباً دو برابر ایالت تگزاس یا اندازه اروپای غربی است. نوناووت با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد مکان مناسبی برای راه اندازی استخر پرورش ماهی در کانادا است. با ما همراه باشید تا شما را با منطقه نوناووت و موقعیت بالقوه آن برای راه اندازی استخر پرورش ماهی آشنا کنیم.

راه اندازی استخر پرورش ماهی در کانادا

نوناووت منطقه وسیعی است که تقریباً 20٪ از اراضی کانادا را پوشش می دهد. نوناووت کم جمعیت ترین و بزرگترین استان و سرزمین کاناداست. جمعیت 30000 نفری آن شامل 85٪ اینوئیت ها، بومیان است. جمعیت نوناووت با میانگین سنی 22.1 سال جوانترین جمعیت کانادا است.

بخشهای عمده اقتصادی عبارتند از گردشگری، معدن و اکتشاف، شکار و صید، هنرها و صنایع دستی و ساخت و ساز. نوناووت سرزمین مناسب برای سرمایه گذاری خارجی است.

نوناووت با چشم اندازهای چشم نواز یکی از مقاصد گردشگری در کلاس جهانی است. پارک های ملی و منطقه ای نوناووت، تماشای حیات وحش و پرندگان، فعالیت های زمینی مانند شکار و ماهیگیری و گردشگری فرهنگی بهترین سرگرمی های کانادا هستند.

خلیج کمبریج کانادا برای راه اندازی استخر پرورش ماهی

بزرگترین جامعه در منطقه کیتیکمئوت، به معنی “مکان ماهیگیری” که مناسب کارآفرینی است. 78% جمعیت 1500 نفری آن اینوئیت ها هستند. منطقه خارج از شهر سرشار از ماهی و حیات وحش است. دریاچه ها سرشار از ماهی قزل آلا و رودخانه ها مملو از سپرماهی هستند. در بهار و تابستان و با آمدن پرندگان، دشت های بی درخت دوباره جان می گیرند.

فرصت های نوناووت برای راه اندازی استخر پروورش ماهی

سازمانهای سراسر کانادا و سراسر جهان می توانند تجارت خود را در این سرزمین آغاز کنند. برای کاهش خطر و افزایش احتمال موفقیت، شرکت های خارجی می توانند نیروهای خود را با نیروهای محلی ترکیب کنند. سرمایه گذاری های خطرپذیر مشوق ها و کمک های زیادی برای رشد سریع دریافت می کنند. از این رو ممکن است خارجی ها می توانند با مشاغل محلی و اینوئیت ها همکاری کنند.

نیاز به افزایش ظرفیت صید و فرآوری ماهی در نوناووت احساس شده و نوناووت سرمایه گذاران خارجی را به سرمایه گذاری در این بخش در حال رشد اقتصاد دعوت می کند. نوناووت از شرکت های واجد شرایط خارجی دعوت می کند تا در زیرساخت های جدید صید و فراوری ماهی با سهامداران محلی مشارکت کنند. هدف افزایش ظرفیت صید و فرآوری ماهی قزل آلای شمال کانادا و سپر ماهی و افزایش ارزش آنهاست.

باید ظرفیت فرآوری ماهی قزل آلای شمال کانادا و سپر ماهی را افزایش داد. تقاضای جهانی برای ماهی رو به افزایش است و این ماهی ها تازه ترین ماهی های جهان هستند. با توجه به کیفیت برتر، در حال حاضر فرصت های خوبی در نیچ مارکت برای فرآوری با ارزش افزوده این گونه ها وجود دارد.

از مشاغل خارجی دعوت شده است که برای افزایش ظرفیت کارخانه های فعلی خود و همچنین افزایش ظرفیت در جوامعی که در حال حاضر کارخانه های فرآوری ندارند، با واحدهای فعلی همکاری کنند. ما به دنبال سرمایه گذاران خارجی برای ساخت و بهره برداری از تجهیزات فرآوری ماهی با همکاری تجارت های نوناووت و اینوئیت هستیم.

در حال حاضر چهار کارخانه فرآوری در مکانهای استراتژیک در سراسر نوناووت مستقر هستند.

این کارخانه ها عبارتند از: شرکت مواد خوراکی کیتیکمئوت در خلیج کمبریج، شرکت غذاهای شمالی کیوالیک در رنکین اینلت، شرکت های ایکالویت در ایکالویت؛ و شرکت ماهیگیری پنگنیرتونگ در پنگنیرتونگ

شرکت مواد خوراکی کیتیکمئوت، شرکت غذاهای شمالی کیوالیک، و شرکت های ایکالویت بر سپر ماهی تمرکز کرده و ماهی قزل آلای کمتری تولید می کنند.

شرکت مواد خوراکی کیتیکمئوت، شرکت غذاهای شمالی کیوالیک، و شرکت ماهیگیری پنگنیرتونگ تحت نظارت شرکت توسعه نوناووت قرار داشته که سود کارخانه ها را کنترل می کند. شرکت های ایکالویت خصوصی هستند.

همه گروه های صنعتی فعال در ماهیگیری برون مرزی ائتلاف شیلات بافین را تشکیل دادند. ائتلاف اکنون به دنبال مشارکت در صید، فرآوری، و بازاریابی سپر ماهی است.

مشارکت با شرکت های فوق الذکر جهت گسترش تجارت و ایجاد تاسیسات جدید کارخانه در یک یا چند جامعه دیگر ضروری است.

خلیج کمبریج، با 1500 نفر جمعیت، بزرگترین جامعه در منطقه غربی و فعال ترین در زمینه کارآفرینی در نوناووت است. کارخانه فرآوری ماهی در این منطقه قرار دارد، و نام اینوکیتوت آن به معنی “مکان ماهیگیری عادلانه” است.

پنگنیرتونگ، با بیش از 1300 نفر جمعیت، چهارمین جامعه با امکانات فرآوری ماهی است. این جامعه در یک دشت ساحلی باریک در مجاورت کوههای بلند و دره پر پیچ و خم رودخانه واقع شده و غنی از حیات وحش است.

سرمایه گذاران خارجی باید این جوامع را برای فرصتهای توسعه تجاری و همکاری در زمینه فرآوری در نظر بگیرند. جوامع دیگر نیز مناسب توسعه تجارت های جدید هستند. مسئولین شیلات در حال بررسی امکان ساخت کارخانه جدید هستند و خوشحال می شوند که در مورد سایت های جدید با سرمایه گذاران احتمالی صحبت کنند.

در آبهای بکر و سرد و یخ زده شمال کانادا، انبوهی از ماهی های با کیفیت و خوشمزه وجود دارد.

 تخمین زده می شود که شیلات نوناووت سالانه بین 12 تا 14 میلیون دلار به اقتصاد سرزمین کمک کرده و بیش از 300 شغل فصلی ایجاد می کند. ارزش تخمینی فروش سپرماهی تجاری سالانه 2000000 دلار و ارزش ماهی قزل آلای شمال 1400000 دلار است.

در مورد قیمت فروش دلار کانادا بیشتر بخوانید.

راه اندازی استخر پرورش ماهی در کانادا

سپرماهی به رنگ سفید برفی، بدون لک است و در نتیجه در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا فروش خوبی دارد. فروش سپرماهی در حال افزایش بوده و اکنون به 80000 متریک تن رسیده و فروش در نوناووت به 5500 متریک تن. شیلات یک تجارت بزرگ در منطقه بافین است، که تقریباً 100 شغل فصلی ایجاد کرده و بیش از 4 میلیون دلار به اقتصاد نوناووت کمک می کند.

پروفایل صنعت ماهی قزل آلای نوناووت نشان می دهد که سالانه تقریباً 400000 کیلوگرم صید می شود، که بخش تجاری آن به 100000 کیلوگرم می رسد. حدود 50 تا 70 نفر در بخش فرآوری استخدام شده و سالانه 400000 دلار کانادا درآمد دارند. ماهی قزل آلا، عضوی از خانواده ماهی های قزل آلا با سایه های درخشان آبی و سبز و گوشت قرمز-صورتی، مشتریان زیادی از سراسر آمریکای شمالی و در سطح بین المللی دارد.

حال که با صنعت ماهیگیری این منطقه آشنا شدید، اگر تمایل به راه اندازی استخر پرروش ماهی را دارید، می توانید روی کمک مشاوران ما در موسسه تراست حساب کنید. برای دریافت مشاوره معتبر همین حالا تماس بگیرید!

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا