رپورتاژ آگهی

نکات خرید کاغذ دیواری

نکات خرید کاغذ دیواری

نکات خرید کاغذ دیواری

در خرید کاغذ دیواری شما باید به برخی از نکات توجه داشته باشید. اگر حالا با این سوال مواجه هستید که چه نکاتی در انتخاب کاغذ دیواری اثرگذار هستند، این مقاله به شما کمک فراوانی می‌کند. قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که کاغذ دیواری  انتخابی شما از نظر سبک و طرح متناسب با فضای شما است. در اقدامات اولیه شما باید مشخصات فیزیکی فضای خود را کاملا بسنجید برای مثال: میزان نور در فضا، متراژ فضا و دیوار‌ها و هارمونی رنگ‌ها به انتخاب کاغذ بهترین کاغذ دیواری برای فضای شما بسیار کمک می‌کنند. در ادامه ما عوامل مهم را برای شما بررسی می‌کنیم.

چیدمان فضا

چیدمان فضای شما در انتخاب طرح و رنگ برای کاغذ دیواری شما نقشی کلیدی دارد. با توجه به مبلمان، فرش و پرده‌ها مشخص می‌شود که سبک شما کلاسیک است یا مدرن، در هر صورت چه سبک شما مدرن باشد چه کلاسیک تنوع در نقش برای شما فراوان است. ما به شما توصیه می‌کنیم اگر سبک شما کلاسیک است، کاغذ دیواری‌ داماسک را فراموش نکنید. این سبک از طراحی در کاغذ دیواری‌های کلاسیک محبوبیت فراوانی دارد.کاغذ دیواری‌های مدرن نیز طرح‌های زیبایی دارند که طرفداران این سبک  بی شک محو تماشای آنها خواهند شد.

نکات خرید کاغذ دیواری

متراژ دیوارهای انتخاب شده

این موضوع را برای شما ساده بیان می‌کنیم. متراژ محیط تعیین می‌کند که هزینه حدودی انتخاب کاغذ دیواری برای فضای شما چقدر خواهد بود، البته نگران نباشید زیرا در نهایت کاغذ دیواری یک انتخاب اقتصادی است. مجریان نصب و اجرا با اندازه‌گیری دقیق دیوارها و بررسی بودجه شما برآورد نهایی هزینه را انجام خواهند داد. تصور کنید که مدتی است به فکر ایجاد تغییراتی برای اتاق خوابتان هستید، با اطمینان به شما می‌گوییم انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب یعنی یک تغییر هیجان‌ انگیز و اقتصادی ، کاغذ دیواری اتاق خواب ویژگی های خاص خود را دارد. طرح‌های مناسب برای اتاق خواب باید آرامش بخش باشند. پس از رعایت اصول انتخاب طرح و اندازه‌گیری دیوار‌ها به سراغ اقدامات بعدی می‌رویم.

مقیاس الگو طرح انتخابی شما

طرحی که شما انتخاب می‌کنید باید با مقیاس صحیحی سنجیده شود. ممکن است شما نمونه طرح را در یک مقیاس کوچک مشاهده کنید، اما باید توجه داشته باشید چنین طرحی در مقیاس بزرگتر برای دیوار شما اجرا می‌شود. گروهی از طرح‌ها که پر نقش‌تر هستند برای دیوار‍‌هایی با متراژ پایین مناسب نمی‌باشد. باید نمایش طرح‌های کاغذ دیواری بر روی دیوار شما از نظر بصری زیبایی فوق‌العاده‌ای اجاد کنند. برای دیوارهایی که متراژ کمتری دارند از طرح‌های ساده‌تری استفاده کنید. برای داشتن یک سبک شاد و روشن در فضا‌های کوچکتر از طرح‌های منظم استفاده کنید.

مقاومت در برابر رطوبت و آب

کاغذ دیواری قابل شستشو می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد. امکان دارد پس از گذشت مدت زمانی احساس کنید که کاغذ دیواری شما تا حدودی به گرد و غبار آلوده شده‌ است، در چنین شرایطی می‌توانید با استفاده از دستمال نمدار تمام لکه‌های چربی، دوده و گرد وغبار را پاک کنید. کاغذ دیوار‌های قابل شستشو در نقش و رنگ بسیار متنوع هستند و شما برای هر فضایی می‌توانید آنها را انتخاب کنید. محیط‌های مرطوبی مانند: حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی در معرض رطوبت بیشتری هستند به همین علت استفاده از کاغذ دیواری قابل شستشو در چنین مکان‌هایی ضروری است.

نکات خرید کاغذ دیواری

انتخاب طرح‌های مناسب برای کودکان

اگر قصد انتخاب کاغذ دیواری برای مکان‌هایی که کودکان در آنجا رفت و آمد دارند را دارید، انتخاب طرح و رنگ باید مناسب با سنین آنها باشد. رنگ‌های تیره به هیچ عنوان نباید برای اتاق خواب کودکان یا مهد کودک‌ها استفاده شوند. در صنعت کاغذ دیواری طراحان برای کودکان طرح‌های شاد و فانتزی بسیاری را طراحی کرده‌اند که برخی از این طرح‌ها الگو‌های آموزشی نیز دارند و با شما می‌توانید با خیالی آسوده برای کودکان خود انتخابی شایسته داشته باشید. اگر پس از مدتی احساس کردید به نبال طرحی جدید‌تر و متفاوت‌تری برای اتاق خواب کودک دلبندتان هستید نگران نباشید تعویض کاغذ دیواری در کمترین زمان انجام می‌شود.

نکات خرید کاغذ دیواری

توجه به کاغذ دیواری ساده

برای انتخاب کاغذ دیواری الزامی وجود ندارد که همیشه به انتخاب کاغذ دیواری‌های طرح دار فکر کنید. گاهی می‌توانید با انتخاب کاغذ دیواری‌های ساده در رنگبندی های متفاوت فضای خود را با هر سبک و استایلی که دارد بسیار خیره کننده کنید. کاغذ دیواری ساده می‌تواند جایگزینی بسیار عالی و اقتصادی برای رنگ باشد. فراموش نکنید رنگ آلودگی را خیلی بیشتر از کاغذ دیواری نشان می‌دهد.

نصب کاغذ دیواری

اجرا و نصب کاغذ دیواری باید کاملا صحیح و اصولی انجام شود. چنانچه دیوار شما سطحی ناهموار یا ترک خوردگی دارد، زیر ساز‌های لازم را انجام دهید. می‌توانید با استفاده از سمباده دیوار خود را همسطح کنید. توجه داشته باشید که نصب و اجرای کاغذ دیواری را فقط به افراد حرفه‌ای بسپارید. مراکز معتبر فروش کاغذ دیواری در سراسر ایران در انتخاب کاغذ دیواری مرغوب و با کیفیت به شما کمک فراوانی می‌کنند و مجریان نصب ماهری را به شما معرفی می‌کنند. انتخاب چسب استاندارد نیز به مراحل نصب سرعت بیشتری می‌بخشد و از بروز مشکلات احتمالی نیز جلو گیری می‌کند.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا