رپورتاژ آگهی

زنان شاغل در خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

زنان شاغل در خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

زنان شاغل در خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

با پیشرفت علم و گسترش نحوه آموزش انجام مشاغل از حالت سنتی خارج شده و هر فرد با هر جنسیتی می تواند در هر صنفی فعالیت داشته باشد.

به‌ طوریکه انتخاب شغل دیگر منوط به جنسیت نبوده و تنها استعداد و علاقه ملاک برای ورود به هر حرفه ای می باشد.

با توجه به ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی و الحاق دو تبصره به مواد دیگر مشاغل به دو گروه تقسیم می شوند. که کار خدمات نما و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان از مشاغل سختی به شما رفته که با رعایت نکات و استفاده از وسایل ایمنی در حین کار می توان تا حدودی از سختی آن کاست.

حال به نظرتان علت ویژگی‌های سخت این شغل چیست و ماهیت خدمات نما شامل انجام چه کارهایی می شود؟

آیا زنان هم در این حرفه نقش دارند و یا فقط آقایان قادر به انجام آن هستند؟

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان چیست؟

در نگاه اول می خواهیم با این حرفه آشنا شده و نکات مربوط به آن را برایتان بیان کنیم. به زبانی ساده پیچ و رولپلاک نمای ساختمان یعنی پیشگیری از زیان مالی و جانی !!

احتمالا برایتان پیش آمده ساختمانی را از دور نگاه کنید و متوجه نبود قسمتی از سنگ نمای ساختمان بشوید. افتادن هر سنگ از نمای ساختمان به علت شل شدن در مرور زمان مساوی است با احتمال خطر جانی و یا زیان اقتصادی.

به همین علت می توان با پیچ و رولپلاک نمای ساختمان نه تنها از هر نوع زیانی پیشگیری کرد بلکه زیبایی نمای ساختمان هم حفظ کرد.

زنان شاغل در خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

علت شل شدن سنگ نمای ساختمان چیست؟

سنگ نمای ساختمان در همان روزهای اول شل نمی‌شود و این اتفاق به مرور پیش می آید و مشخص نیست دقیقا در چه زمانی این رویداد اتفاق می افتد. چند دلیل وجود دارد که در مرور زمان باعث شل شدن سنگ نمای ساختمان میشود.

از اولین علت می‌توان به واکنش های شیمیایی بر اثر باران و تغییرات آب و هوایی اشاره کرد. لرزشهای احتمالی ساختمان بر اثر عوامل طبیعی مانند زلزله و یا تعمیرات خانگی و همچنین نفوذ رطوبت های احتمالی به داخل نما از دلایل دیگر شل شدن سنگ نمای ساختمان می باشد.

چه سایز پیچی برای تثبیت سنگ نیاز است؟

معمولا انتخاب نوع پیچ با توجه به ملات و نوع سنگ انجام می شود. یعنی در واقع هرچه ضخامت سنگ و ملات به کار رفته بیشتر باشد قاعدتاً سایز و ضخامت پیچ نیز بزرگتر خواهد بود.

اما یکسری مشخصه وجود دارد که در هر پیچ معمولاً رعایت می‌شود که این عوامل عبارتند از:

  • گالوانیزه بودن پیچ های استفاده شده در فضای بیرونی
  • چهارسو بودن پیچ به علت در نرفتن از سر پیچ
  • قرار گرفتن پیچ به‌خوبی در داخل سنگ
  • داشتن تحمل بالا و مقاومت برای تحمل وزن سنگ

زنان شاغل در خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

تجهیزات مورد نیاز برای پیچ و رولپلاک ساختمان

در کنار مهارت لازم و زیاد راپل کاران یک سری ابزار نیز مورد نیاز است تا کیفیت کار و ایمنی راپل کار تامین شود.

از ابزارهای تخصصی و مورد نیاز برای انجام کار میتوان تجهیزات مناسب انجام پیچ و رولپلاک ساختمان مانند دریل های صنعتی، پیچ های کارشناسی شده با توجه به نوع سنگ ، پیچ بند و … را نام برد.

ابزارهایی مانند جلیقه نگه دارنده، طناب و ابزار ایمنی نیز از لوازم کار در ارتفاع محسوب می شوند. راپل کاران متخصص ساز لوکس که قسمتی از آن راپل کاران را بانوان تشکیل می‌دهند با رعایت تمامی نکات ایمنی و استفاده درست از ابزارها بهترین کیفیت اجرایی را برای مشتریان عزیز به وجود می آورند.

چه عواملی بر روی قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان تاثیرگذار است؟

مواردی وجود دارند که به صورت مستقیم بر قیمت پیچ و رولپلاک ساختمان تاثیر گذاشته که می توان آنها را در چند دسته طبقه بندی کرد.

  1. اجرای کار با طناب و یا داربست که اگر راپل کار این عمل را انجام دهد به علت استفاده نکردن از داربست و صرفه جویی در هزینه و وقت مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  2. نصب تعداد سنگ‌هایی که مجددا نیاز به نصب دارند.
  3. مصالح استفاده شده در سنگ نما در اجرای پیچ و رولپلاک ساختمان
  4. میزان وسعت پروژه ای که باید بر روی آن خدمات نما انجام شود.

موارد بیان شده از عواملی هستند که با توجه به بود و نبود آنها قیمت پیچ و رولپلاک ساختمان متفاوت می‌شود.

فاصله پیچ ها در نمای ساختمان چقدر است؟

ممکن است تصور کنید هر چه در یک سنگ پیچ و رولپلاک بیشتری وجود داشته باشد سنگ محکم تر شده و با استحکام بیشتری بر روی ساختمان قرار می گیرد.

در حالی که دقیقا عکس این قضیه صادق است. چرا که هرچه سنگ های نما بیشتر سوراخ شوند به علت دریل کاری بیش از حد سنگ ضعیف شده و از استحکام کمتری برخوردار می‌شود. به همین علت باید فاصله استاندارد را بین هر سوراخ رعایت کرد.

همچنین دریل استفاده شده در حین کار نیز باید از قدرت و سرعت مناسب برخوردار باشد. تا سوراخهای دقیقی را ایجاد کرده و در حین کار باعث ایجاد آسیب به سنگ نما نشود.

البته نوع و جنس سنگ نیز در کیفیت این کار موثر است. اکثر سنگ های استفاده شده در نمای ساختمان ها سنگ تراورتن است. که این سنگ به علت وجود بافت نرم در آن برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان مناسب بوده و سختی کمتری را در زمان سوراخکاری ایجاد می‌کند.

زنان شاغل در خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

برای خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان به کجا مراجعه کنیم ؟

تا به اینجا با ماهیت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ، نحوه انجام و نکات مهم در آن آشنا شدیم و بررسی کردیم که چرا انجام این نوع از خدمات نما واجب بوده و برای هر ساختمانی نیاز است.

اکنون میخواهیم مراکز و شرکت های معتبری را معرفی کنیم که میتوانند اجرای پیچ و رولپلاک ساختمان را با کیفیت بالایی انجام داده و در نهایت شامل رضایت صد در صدی مشتری از نظر زیبایی نما و مرغوبیت کار بشوند.

از فعال ترین شرکت های موجود در حوزه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان و سفت کاری سنگ نمای ساختمان میتوان گروه راپل کاران سازه لوکس را نام برد که با داشتن کادر خدماتی مسئولیت پذیر بهترین کیفیت را برایتان به وجود می آورند. هم چنین میتوان از دیگر مراکز فعال در این خدمات، به شرکت جهان فرود اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا