رپورتاژ آگهی

چک لیست بازسازی خانه

هنگامی که قصد سرمایه گذاری برای بازسازی منزل خود را دارید، اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، می تواند کار دلهره آور به نظر برسد. با وجود بسیاری از جنبه‌هایی که می‌توان آن ها را بهبود بخشید، اگر از چک‌لیست بازسازی خانه برای ارائه ایده‌هایی به شما استفاده کنید، آسان‌تر است، نه این که بدون برنامه عملی شروع کنید.

قدم اول؛ برنامه ریز بازسازی خانه کامل خود را ایجاد کنید

این بهترین راه برای خرج کردن پول هوشمندانه است، زیرا ممکن است جنبه هایی از کار وجود داشته باشد که تا زمانی که ننشینید و به آن فکر نکنید، نتوانید آن ها را در نظر بگیرید. با دانستن این که در هنگام بازسازی منزل چه کاری باید انجام دهید، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، یک قانون سرانگشتی خوب این است که اتاق به اتاق خانه را مرور کنید، و مناطق نیازمند تعمیر را بشناسید.

بازسازی خانه خود را از کجا شروع کنیم؟

یک مکان خوب برای شروع اغلب نمای بیرونی است تا مطمئن شوید خانه شما در وضعیت خوبی قرار دارد. این باید در ترتیب کارهای بازسازی کامل خانه شما باشد، در صورتی که کارهای سازه ای نیاز به انجام در خارج از منزل داشته باشند، هیچ فایده ای برای ایجاد تغییرات زیبایی در فضای داخلی وجود ندارد، این موارد را در نظر بگیرید؛

-از یک حرفه ای بخواهید سقف شما را بررسی کند، از جمله ناودان ها، چشمک زن ها و سرازیری ها. اگر سقف شما 20 سال یا بیشتر در جای خود بوده است، ممکن است عمر آن به پایان برسد یک متخصص می تواند تشخیص دهد که آیا نیاز به تعمیر سقف یا تعویض دارید.

– اتاق زیر شیروانی خود را نیز بررسی کنید دریابید که آیا عایق زیر شیروانی کافی دارید یا خیر. شما می توانید با عایق بندی مناسب انبار خود، به جای خروج گرما از پشت بام، در هزینه های انرژی صرفه جویی کنید.

– رنگ بیرونی خود را بررسی کنید و اگر رنگی در حال کنده شدن است، مطمئن شوید که رنگ جدیدی می خرید که بادوام و ضد آب باشد.

-پنجره ها و درهای خود را بررسی کنید، اگر خانه شما دارای پنجره های قدیمی و تک جداره است، برای افزایش بهره وری انرژی، آن ها را با شیشه های دوجداره یا سه جداره  تعویض کنید، بررسی کنید که آیا فریم ها کهنه به نظر می رسند و آیا درهای شما نیاز به نوسازی دارند یا خیر. یک لایه رنگ تازه می تواند تفاوت را ایجاد کند.

– آیا باغ شما نیاز به بازسازی دارد؟ اگر به دنبال ارزش افزودن به خانه خود هستید، داشتن یک باغ خوب می تواند تفاوت را ایجاد کند. پس از همه، این اولین برداشتی است که بازدیدکنندگان هنگام نزدیک شدن دارند. از خدمات یک باغبان حرفه ای برای کوتاه کردن باغ بیش از حد رشد کرده و سپس تعمیر و نگهداری منظم استفاده کنید.

چیدمان منزل

در طول فرآیند بازسازی خانه، ممکن است تصمیم بگیرید که به طور کلی به فضای بیشتری نیاز دارید. خانه‌های قدیمی‌تر معمولاً اتاق‌های تقسیم‌بندی دارند، در حالی که روند مدرن برای چیدمان باز است، مقرون به صرفه ترین راه برای افزایش فضای خود را انتخاب کنید:

1-اگر در نظر دارید برخی از دیوارها را برای اتصال اتاق های مختلف و گسترش برخی مناطق بردارید، این می تواند پرهزینه باشد، زیرا کار سازه ای نیاز به مشاوره با یک متخصص دارد و ممکن است تغییرات چیدمان نیاز داشته باشد، ارتقاء پایه قبل از ادامه این موضوع را در نظر داشته باشید.

2-تبدیل و تجهیز اتاق زیر شیروانی یا زیرزمین شما می تواند راه مقرون به صرفه تری برای افزایش فضای شما باشد، نه ایجاد تغییرات شدید چیدمان.

3-بسیاری از مردم برای مثال؛ برای باز کردن آشپزخانه خود، به ساخت یک پسوند، مانند یک باغ و یا طبقه همکف فکر می کنند. این یک راه عالی برای بازسازی منزل شما است، اما به یاد داشته باشید که مجوز برنامه ریزی برای انواع خاصی از توسعه نیاز است.

مراحل بازسازی کل خانه

در حالی که این به هیچ وجه یک چک لیست جامع نیست، موارد زیر دستور کلی بازسازی و تعویض کابینت کل خانه است، برخی از این مراحل ممکن است همزمان اتفاق بیفتند، اما در بیشتر موارد، مرحله بعدی در لیست تا زمانی که مرحله قبلی به طور کامل انجام نشود، نمی تواند تکمیل شود، همانطور که به دنبال شروع بازسازی کل خانه خود هستید، ترتیب کلی عملیات در این جا آمده است:

1-برنامه ریزی و طراحی

این مرحله شامل تعیین بودجه شما، همکاری با طراح و سازنده برای ارتباط با دیدگاه شما، تضمین مجوز برای ساخت و سایر مراحل از قبل برنامه ریزی است. سازنده شما همچنین در این مرحله به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا ممکن است نیاز به تغییر مکان در طول بازسازی خود داشته باشید یا نه.

2-تخریب

فرآیند بازسازی خانه هنگامی که با استفاده از چک لیست بازسازی خانه فوق بهترین راه را برای بهبود خانه خود انتخاب کردید، ممکن است به بهترین فرآیند برای بازسازی خانه علاقه مند شوید. استخدام یک مدیر پروژه برای نظارت بر روند بازسازی خانه شما را از برنامه ریزی همه چیز بی نیاز می کند. با این حال، اگر کنجکاو هستید یا قصد دارید کار را خودتان انجام دهید، این چک لیست فرآیند بازسازی را دنبال کنید:

3-ساخت و ساز

احتمالاً هیجان انگیزترین مرحله، ساخت و ساز جایی است که فرآیند بازسازی خانه شما آغاز می شود. بسته به سطح بهبود خانه شما، ممکن است شامل کندن خانه، ساختن سازه های جدید و اضافه کردن مواردی مانند پنجره، دیوار و کف باشد.

4-آب، گاز و برق

برای این که بازسازی و تعمیردیوار و سقف شما کاملاً کاربردی باشد، ممکن است لازم باشد این وسایل ضروری را اضافه کنید. در نهایت، می‌توانید با استفاده از رنگ، کاغذ دیواری، کف‌پوش جدید، نورپردازی و مبلمان، خانه بهبودیافته خود را دوباره تزئین کنید. البته، همه پروژه های خانه تمام مراحل ذکر شده را دنبال نمی کنند، اما استفاده از چک لیست فرآیند بازسازی فوق می تواند اطمینان حاصل کند که هیچ مرحله مهمی را از دست نمی دهید.

نحوه محاسبه هزینه های بازسازی خانه

چه بخواهید خودتان بودجه بهبود خانه خود را تامین کنید و چه به دنبال کمک مالی هستید، بسیار مهم است که به بودجه خود پایبند باشید. اگر مطمئن نیستید که دقیقا چه نوع تغییری برای خانه شما بهترین است و می خواهید بدانید که چگونه هزینه های بازسازی را محاسبه کنید، توصیه می کنیم با یک مدیر پروژه صحبت کنید. به یاد داشته باشید که همیشه اجازه دهید وجوه اضافی برای پوشش شگفتی های غیرمنتظره باشد. نحوه سازماندهی بازسازی خانه برای جلوگیری از اشتباهات، تأخیرها و سردرگمی، نگه داشتن در بالای پروژه خانه شما بسیار مهم است.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا