رپورتاژ آگهی

چه نوع از بیماری هایی توسط دکتر روانپزشک قابل درمان است؟

چه نوع از بیماری هایی توسط دکتر روانپزشک قابل درمان است؟

روانپزشکی از سری شاخه های مربوط به پزشکی بوده که در سال های اخیر طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. اگر با دقت بیشتری بررسی کنیم، می بینیم که هم اکنون بسیاری از افراد یا در حال تحصیل در این رشته به منظور تبدیل شدن به یک روانپزشک حاذق هستند، یا این که اکنون به خواسته خود رسیده اند و روزانه پذیرای بسیاری از بیماران با بیمار های گوناگون هستند. در واقع تخصص چنین پزشکانی در زمینه بیماری های روحی روانی می باشد و اگر آن پزشک به درجات بالایی دست یافته باشد، بیماری آن فرد را به بهترین شکل ممکن درمان خواهد کرد.

روانپزشکان قادر هستند تا برای درمان یک بیماری به تجویز دارو بپردازند. ضمنا از دیگر اموری که آن ها ممکن است انجام دهند، باید به معاینه فیزیکی و حتی نوشتن آزمایش هایی نظیر آزمایش خون اشاره داشت. باید اعتراف کرد که اکنون یک روانپزشک نقش به سزایی را در سلامت جامعه ایفا می کند و این حرفه روز به روز در حال پیشرفته تر شدن است.

از این مقدمه که عبور کنیم، امروز به سراغ مقاله ای دیگر در مورد روانپزشکی رفته ایم. هدف ما این است که ببینیم چه بیماری هایی از سوی یک روانپزشک قابل درمان است. البته در گذشته و مطالب قبلی تا حدی به این سوال پاسخ دادیم، اما امروز می خواهیم نگاه دقیق تری به آن داشته باشیم. پس در صورتی که به برخی از بیماری ها مشکوک هستید و نمی دانید که باید به روانپزشک مراجعه کنید یا خیر، در ادامه همراه ما باشید.

دکتر روانپزشک

بیماری های قابل درمان از سوی یک روانپزشک

به طور کلی یک روانپزشک قادر است تا محدوده گسترده ای از بیماری ها را درمان کند. حال در این جا می خواهیم مهم ترین آن ها را بررسی کنیم. در خصوص احساسات، شاید روانپزشک از معدود نفراتی باشد که بتواند به شما یاری برساند. به عنوان مثال، اگر شخص در غم فقدان یکی از عزیزان خود عزادار باشد و این قضیه به طرز عجیبی طول بکشد، باید حتما اقدامی در این زمینه رخ دهد. این جاست که کار روانپزشکان برای درمان آغاز می گردد.

فردی که کم یا زیاد می خوابد و سپس در می یابد که این مشکل او از بیماری های جسمی نیست، حتما باید به روانپزشک مراجعه کند؛ چرا که این ایراد از دید روانی نیز بررسی خواهد شد. مسلما اگر نتوان به برطرف سازی این ایراد پرداخت، انگیزه و امید از آن شخص گرفته می شود و مشکلات دیگری نیز رخ خواهد داد.

فرد وسواسی برای خود یا دیگران آزار و اذیت های را به همراه خواهد داشت. چنین افرادی معمولا مراجعه های زیادی به روانپزشکان و روانشناسان دارند و باید هر چه سریع تر درمان شوند. گاهی افراد نزدیک وسواسی ها نیز به نزد روانپزشک ها می روند و از آن ها طلب یاری می کنند.

شاید باورش عجیب باشد، اما زخم معده نیز از مواردی است که به روانپزشکان نیز مربوط می شود. برخی از افراد دچار زخم معده می شوند، اما نمی توانند درمان خاصی در این زمینه پیدا کنند. عده ای از آن ها حتی تحت مداوا نیز قرار می گیرند، اما نتیجه ای برایشان در بر ندارد. اکنون نوبت به روانپزشکان می رسد تا معاینه ای بر روی شما داشته باشند.

چاقی بیش از حد یا افراطی نیز ایراد دیگری است که این روز ها به دلیل استفاده زیاد از تکنولوژی و تنبلی در افراد به چشم می خورد. افراد معمولا برای از بین بردن چربی های بدن خود دست به کار هایی نظیر ورزش کردن یا رژیم گرفتن می زنند، اما باز هم خود را ناتوان می بینند و این چربی ها از بین نمی رود. در چنین شرایطی، فراموش نکنید که یک روانپزشک هم می تواند به شما یاری برساند. در صورت نیاز، دارو هایی از سوی روانپزشک به شما داده خواهد شد.

دکتر روانپزشک

تندخویی و پرخاشگری یکی از رفتار های منفی و زننده ای است که قطعا برای خود فرد یا دیگران آزار دهنده می باشد. این گونه از افراد نه تنها به خود، بلکه به آشنایان و حتی جامعه نیز آسیب می زنند و گاهی اوقات نمی توانند کنترل درستی بر اعمال خود داشته باشند. یک روانپزشک پس از معاینه هایی از بعد روانی، بهترین تصمیم را برای آن شخص خواهد گرفت.

بی اعتمادی یکی از اتفاقات تلخی است که متاسفانه در بسیاری از خانواده ها به چشم می خورد. در این موارد، فرد ممکن است به همسر یا دیگر اعضای خانواده خود بی اعتماد باشد و حتی فکر کند که آن ها در حال خیانت و نارو زدن هستند. این اشخاص همواره در حال تعقیب یا نظارت بر کار اطرافیان خود هستند و دلیلی هم برای انجام این کار ها ندارند. بهتر است افرادی با این مشخصات را به نزد روانپزشک ببرید تا در نهایت مشکل به صورت عمیق بررسی شود.

در مقابل تنبلی که بالا تر از آن صحبت کردیم، مقرراتی و بیش از حد با نظم بودن هم مشکل دیگری است که فرد با این ویژگی ها حتما باید تحت درمان قرار بگیرد. این افراد شاید از نگاه خودشان مشکل خاصی نداشته باشند. آن ها حتی می توانند از زندگی روزمره خود لذت ببرند، اما قطعا برای اطرافیان زیان هایی خواهند داشت. نزدیکان چنین اشخاصی می گویند که آن ها برای معاشرت ساخته نشده اند و دائما به برنامه های خود فکر می کنند و نظم بیش از حدی در زندگی‌شان موج می زند.

عجله و صبر کم میز ایراد دیگری است که نباید از آن غافل شویم. علاوه بر موارد گفته شده، برخی از مشکلات مانند اختلالات جنسی، اختلالات مصرف مواد، دلشوره و اضطراب، افت تحصیلی و کاری، ناامیدی، غمگینی، بیماری های گوارشی، ایرادات حافظه و زوال عقل از دیگر موارد هستند که حتما باید در نظر گرفته شوند.

دکتر روانپزشک

سخن پایانی

خوشبختانه در ایران روانپزشکان خوب و متخصصی داریم که می توانند تمام این بیماری های ذکر شده را برطرف کنند. برخی از این بیماری ها در روز های ابتدایی درمان می شوند و بعضی دیگر نیز به مرور زمان. البته گفته شد که بیماری های دیگری نیز توسط این عزیزان برطرف می شوند.

خبر خوب برای شما عزیزان این است که شما می توانید از خدمات یک روانپزشک آنلاین نیز برای بهبود مشکلات ذهنی و روانی خود استفاده کنید تا بتوانید به یک آرامش پایدار در زندگی برسید. از این رو بهتر است با خدمات آنلاین کمی ارتباط بهتری دریافت کنید.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا